Je hoeft niet meer te lanceren

Wow, Arbaya. Mijn opleiding die start in September is helemaal gevuld met cursisten en dat zonder maar 1 lancering!”
Dit is wat een klant van mij de afgelopen week tegen mij zei.
Vroeger deed ze de ene lancering na de andere en dit was best een dingetje. 
Ze was bij elke lancering veel energie en tijd kwijt die ze op dat moment niet in de opleiding kon stoppen. Elke lancering bestond uit een workshop met een uitnodiging naar een gesprek.  Vaak zaten er ook mensen tussen die niet haar ideale klanten bleken te zijn. En dat is jammer want je geeft er wel je tijd en energie aan.

Nu ben ik sinds januari Community Manager voor haar online community en sindsdien komen de klanten vanzelf.

Mensen leren haar kennen binnen haar community. Ze zien wat voor kennis ze heeft en willen graag meer van haar leren. Elke week gaat ze live waardoor ze zorgt voor verbinding en hierdoor is de know-like-trust methode al binnen de community van start gegaan. 

Een sterke online aanwezigheid is erg belangrijk voor deze methode.  In de community kunnen jouw potentiele klanten kennis maken met jou en je manier van werken.

Wanneer ze in de community een oproep doet voor een gesprek gaan de leden hier sneller op in omdat ze het gevoel hebben dat ze haar al kennen. Ook weten ze al wat voor expertise ze te delen heeft en wat zij hieraan hebben.
De stap naar een gesprek is dan snel gemaakt en tijdens het gesprek voelt het voor de leden alsof ze haar al kennen. Daardoor gaan ze sneller op haar aanbod in en is lanceren niet meer nodig.

Wil jij weten hoe je continue stroom aan klanten krijgt en je expertstatus claimt met een eigen community? 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *