Project secretaresse

Naast virtual assistant ben ik ook interim project secretaresse. 

Ik zit al 15 jaar in het vak als projectsecretaresse. Hier heb ik bij een aantal organisaties de ondersteunende dienstverlening gedaan.  

Als secretaresse ben je erg dienstverlenend en doe je veel verschillende taken op een dag. Die afwisseling qua taken vind ik erg leuk. Daarnaast houd ik ervan om zaken die nog niet goed lopen te structureren zodat dit efficiënter verloopt. Efficiency en de kosten zo laag mogelijk houden is mijn streven! 

Nu heb ik gemerkt dat op de dagen dat ik thuis aan het werk was, ik veel efficiënter kon werken dan wanneer ik op kantoor aanwezig was. Thuis werd ik niet elke keer gestoord voor ad-hoc zaken die ook een dag later nog opgepakt konden worden.

Ik heb niet elke keer tijd genomen om met een collega bij te kletsen bij het koffieautomaat ( want thuis kom je je collega’s niet tegen) . Hierdoor merkte ik dat ik veel meer werk gedaan kreeg binnen een bepaalde tijd. Was er echt iets dringends dan kon men mij skypen of bellen en kon ik alsnog de betreffende taak oppakken.  

Dit is wat ik wilde! Meer thuiswerken en een betere balans tussen gefocust werken en ad-hoc taken. En daarnaast meer balans tussen werk en privé.   

Maar zo houd je toch geen contact meer met het bedrijf? 

Jazeker wel!

We houden contact via de mail, videobellen of de telefoon. Is het een project waarbij ik ook een aantal dagen op kantoor nodig ben dan is dat ook mogelijk.

Ik heb gemerkt dat vooral bij het opstarten van een project het belangrijk is dat ik op de werkplek aanwezig ben. Dit om zo iedereen te leren kennen, de lijntjes uit te leggen en de goede kanalen te vinden. Op het moment dat alles is gestroomlijnd kan ik alle taken vanuit huis oppakken en in de gaten houden.

Een win-win situatie!  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *